Alla inlägg under november 2013

Av Johanna Olsson - 30 november 2013 19:10

Ja nu är det den sista dagen på november månad... Tänk vad tiden springer iväg!!
Vi har hunnit mycket idag jag o familjen!
Vi har varit på dop för min älskade carros son Vilgot! Han skötte sig exemplariskt! Efter var det smörgåstårta o supergoda morotskakor som carros goa mamma hade gjort... Hon,liksom alla andra, vet att jag är en gottegris så jag fick med mig två hem som blev över... Fint dä!!
Sedan åkte det sista adventspyntet upp o jullådorna på vinden togs fram!
Efter det lagade Min älskade kock kanongod mat!!
Så nu blir det soffan med en film,,, jaaa... en skön latmasklördag!!
Ååååå förresten jag har köpt en ny kompis som står utanför vårt hus oxå.... Kan ni gissa vad det är!???
( bifogar kort på bästa familjen Almqvist!!)

Av Johanna Olsson - 27 november 2013 21:11

En härlig bild på min stora ängel i bollhavet på leklandet.. Hon älskar det, vi slog ihjäl 3,5 timmar där utan problem.
Jag fick dock tips om att det ska finnas ett annat lekland ute på Saltö oxå, mindre men det ska visst vara bra ändå! Det provar vi nästa tisdag!

Av Johanna Olsson - 24 november 2013 22:10

Oj oj oj.. Nu är denna dagen/helgen slut. Så fort det gick!!
Lill Nikki är döpt, Nikki Anne Christina Månsson, och allt gick bra! Hon skötte sig exemplariskt!! Hon fick fantastiska presenter som hon under eftermiddagen bekantade sig med. Extra intressant redan vid fyra månaders ålder var speldosan med två söta figurer som åkte runt runt runt som hon fick av våra kära nästgrannar! Ögonen blev stora som tefat! Succé!!

Dagen avslutades på bästa möjliga sätt, med tjejerna utan barn på Montmatre med god mat och underbara samtal! Detta bara måste vi göra oftare än en gång i halvåret! Jag tankade massor av energi så kommande vecka kommer gå som en dans! Tack alla underbara tjejer för ikväll!!
( se bild )

Tusen tack älskade Caroline för att du finns i mitt liv, och för att du alltid lyssnar och aldrig dömmer!!
Älskar dig för den du är!! Hade förmodligen kunnat sitta kvar i bilen hela natten Carro!! ; )))

Over and Out!
Puss

Av Johanna Olsson - 23 november 2013 22:46

Satt och kollade igenom kalendern lite på min mobil och bläddrade något år framåt, då kom tanken
- Undrar hur långt man kan se på iPhonekalendern?
Jooo hur långt som helst.. Orkade bara bläddra till 2080 då jag blir 100 år och upptäckte att det var på en fredag!! Haha vilken fest det blir då tänkte jag, perfekt!!
Efter några sekunder började jag kolla vilken veckodag Johan fyllde 100 år på ( en onsdag ) sedan gled ögat automatiskt vidare på nikkis o tuvaliis dagar.... Då kom "realitychecken"... Då fyller Tuvalii, min lilla docka, 70 år!!!! Herregud!!!! Inte min lilla tjej...
Sedan blev det bara sorgligt för då kom jag på att jag förmodligen inte får vara med o fira den dagen med henne......
Så jag bläddrade snabbt tillbaka i kalendern till nutid och kände mig jätte nöjd med att vara just här...
Här o nu!!
Puss o kram
Natti natti

Av Johanna Olsson - 21 november 2013 08:53

Kolla kolla kolla!!!!
Nu släpper Efva Attling sin första parfym!!!
Hon lanserar den med slogan:
Känns i rummet när du kommer, o saknas när du går!
Har inte doftat på den ännu, men vill haaaaaa ändå!! Hur äckligt kan den lukta när Attling har gjort den??
Flaskan är dessutom superfin o lyxig!
Julklappstips till alla tjejer!!!

Av Johanna Olsson - 18 november 2013 22:20

Idag är det söndag.... Nää... Måndag är det va?
Hela helgen bara flög iväg, men jag har ändå hunnit med en hel del!! Jag som hemmamamma har t.o.m varit ute o svirat! Kom hem klockan fyra på morgonen och var jättenöjd och såå trött i benen.
Och som grädden på moset är Johan hemma idag oxå!! Yeeee!!
Så av olika anledningar tror jag att det är söndag, dels att min prins är hemma o dels för att solsidan sänds just på TV4.
( brukar ju vara på söndagar )
Produktiviteten idag har varit super! Hunnit med en massa tel.samtal, tvättat bilen, bytt däck, bytt söndriga lampor på bilen, umgåtts med Anna med bäbisen Oliver, en kul nyfunnen vän!!! Ni vet en sådan person man bara trivs med direkt!
Ny vecka nya utmaningar! O det är dessutom en kortvecka för Johan kommer hem igen på torsdag! Yes!!
Natti natti alla!!

Av Johanna Olsson - 14 november 2013 22:22

Just nu ligger jag under täcket o kolla min mobil... Vet egentligen inte varför, finns ingen här hemma som störs av detta lilla ljuset från mobilen.. Är varmt o kvavt under täcket, någon gång i minuten måste jag lyfta det, om än bara lite, för att få luft..
Idag har hela dagen flygit iväg utan att lämna några spår, ni vet sådana dagar man verkligen kan svara inget!! När någon frågar vad jag gjort,,,
Imorgon är det fredag... O i vår familj betyder det just familj... Familjetid!! Då kommer mitt allt hem från studierna i Sthlm, jag blir hel , vi blir ett!!!
Nu är det dags att knyta/avsluta för idag och dags att komma upp under täcket o andas igen, nya tag!!

Sov gott alla där ute!!!

Av Johanna Olsson - 13 november 2013 13:31

Ni som läser bloggen får gärna kommentera det jag skriver. Hade varit jättekul o få lite feedback o tycken från er!!
Kommer skriva lite mer i mina inlägg nu än jag gjort innan. Fortsätter att bomba er med foton oxå!!

Tjaaa!!!

Presentation


Mina älsklingar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards